خواص فلفل سیاه برای مو
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
خواص فلفل سیاه برای مو

خواص فلفل سیاه برای مو

خواص فلفل سیاه برای مواگر فکر کردید که فلفل سیاه تنها برای پوست مفید است، اشتباه کرده اید. این ادویه خواص شگفت انگیز دیگری هم دارد که موجب زیبایی و سلامت مو می شوند.

درمان شوره

اگر مشکل شوره ی سر دارید، فلفل سیاه بهترین درمان است. یک قاشق چای خوری فلفل سیاه کوبیده را به یک کاسه کشک اضافه کنید و آن را روی پوست سر بمالید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه روی آن بماند.

سپس سر را آب بکشید. از شامپو استفاده نکنید. اگر خواستید از شامپو استفاده کنید، روز بعد این کار را بکنید زیرا این ترکیب برای اثر کردن به زمان زیادی نیاز دارد. به یاد داشته باشید که نباید زیاد از این درمان استفاده کنید زیرا می تواند پوست سر را بسوزاند و موجب ناراحتی بیشتر شما شود.

درمان دیگر شوره سر، مخلوط چریش وشنبلیله که گیاهی حاوی آنتی بیوتیک است که میکروب ها را از بین می برد و پوست سر را تمیز می کند، در نتیجه پوست سر را از زخم یا خارش محافظت می کند. پودر چریش را با پودر فلفل سیاه، پودر شنبلیله و مقدار کمی کافور و چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و روی مو بمالید. ۲۰ دقیقه بعد مو را با آب سرد و سپس با شامپوی ملایم و نرم کننده بشویید.

خواص فلفل سیاه برای مو

تقویت مو

یک قاشق چای خوری فلفل سیاه و دانه های لیموی آسیاب شده را با هم مخلوط کنید و روی پوست سر و موی خود بمالید. این ترکیب موجب تقویت، درخشندگی و نرمی مو می شود. اجازه دهید ترکیب ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سر بماند و سپس، آن را با آب سرد بشویید.

برای رویانیدن مویی که بر پسودزیازیس ریخته، روش زیر بسیار مفید است. گرد فلفل سیاه را با پیاز و نمک به صورت خمیر نرمی تهیه نموده و بر روی قطعه پارچه ای قرار داده و به شکل پماد، در محل مورد نظر بگذارید. این عمل را حداقل روزی یک مرتبه انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

فلفل سیاه باید به طور متعادل مصرف شود زیرا یک ادویه است و  ماده ی غذایی نیست. ترکیب این ادویه با ادویه ای دیگر همچون زردچوبه، شنبلیله، دارچین و زیره ی سبز عالی است.

خواص فلفل سیاه برای مو

 



filesell
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: